Den midtjyske virksomhed Auto House Branding Danmark i Tilst har netop genoptaget et sparringsforløb hos Sparringspartnerne for at få gode råd til at drive forretning som startup virksomhed.

Udvikling af en detaljeret forretningsplan fra erfarne sparringspartnere, der brænder for deres arbejde, hjælper AHB Danmark med at opnå vækst.

Med en forretningsplan får AHB Danmark  nye øjne på at udvikle virksomheden med hensyn til eksempelvis produktsortiment og økonomistyring.

”Som selvstændig, og relativt ny virksomhed, kan det være lidt for spændende selv at vurdere, hvad der er det rigtige at gøre i alle beslutningsprocesser. Man kan bruge meget tid alene på at overveje, hvordan man skal optimere sin virksomhedsøkonomi og ressourcer for at få virksomheden til at vokse og samtidig bevare et godt overblik,” siger indehaver af AHB Danmark, Michael Holm, og fortsætter:

”Det betyder meget for mig, at jeg kan få sparring til at løse mine udfordringer fra kompetente sparringspartnere, som har solid erfaring med strategi og udvikling af forretningsplaner.”

Michael Holm fremhæver særligt det personlige match med sine sparringspartnere som afgørende for et vellykket samarbejde:

”Mine sparringspartnere har høje ambitioner for AHB Danmark, men er også god til at lytte til mine behov og mit hjerte for virksomheden,” siger han og tilføjer:

”Jeg forestiller mig, at det må være ligesom at have en personlig rådgiver, når man er politiker. Mine sparringspartnere træffer ikke beslutninger for mig, men ud fra deres professionelle sparring og mange års erfaringer med forretningsudvikling og strategi, får jeg seriøse råd, der hjælper mig til at træffe de rigtige valg for AHB Danmark.”

Professionel sparring fra erfarne ildsjæle

Det var en tilfældighed, at Michael Holm fik kendskab til Sparringspartnerne. Han stødte på foreningens arbejde via en simpel googlesøgning i sin jagt på at finde en kompetent rådgiver, der kunne hjælpe ham med forretningsudvikling.

Det var dog ikke første gang, han havde søgt hjælp fra en professionel. Men hvor han tidligere manglede flere konkrete bud til forretningsudviklingen, følte han sig mødt med forståelse og stort engagement fra Sparringspartnerne:

”Det var svært for mig at finde nogle, der virkelig brændte for at hjælpe mig. Oplevelsen har dog været helt anderledes hos Sparringspartnerne. De er utrolig arbejdsomme og har mødt mig i øjenhøjde i forhold til de udfordringer, jeg står med,” fortæller Michael Holm og fortsætter:

”Det skinner tydeligt igennem at de er erfarne og brænder for at dele deres viden for at skabe forandringer med de virksomheder, de ser et vækstpotentiale i.”

Sparringsforløb fortsætter for at implementere forretningsplan  

Michael Holm har været i sparringsforløb hos Sparringspartnerne i et halvt år og har efter genåbningen af Danmark nu valgt at forlænge samarbejdet:

”Det tager tid og kræver hårdt arbejde at få sin virksomhed til at vokse. Derfor er det vigtigt for mig at fortsætte sparringsforløbet, så vi kan arbejde videre med at løse mine udfordringer og implementere forretningsplanen i praksis.”

Auto House Branding i Danmark blev grundlagt i 2013 som leverandør til den danske autobranche. Virksomheden tilbyder et bredt sortiment af service på biler og ydelser som for eksempel profilprodukter, salgsudstyr, salgsfremmere, reklamegaver, profiltøj, messe og show udstyr og meget mere.