Fuglsang Herregaard på Lolland-Falster har fået hjælp fra Sparringspartnerne til at udvikle en ny strategi for at skabe større synlighed om herregaarden som turistdestination. Fuglsang Herregaard forventer at realisere strategien med virkning fra maj 2019.
Fuglsang Herregaard har modtaget en bevilling fra bestyrelsen til en gennemgribende totalrenovering af Herregaardens 22 værelser, imens strategien fastlægges. Herregården udlejes blandt andet til møder, konferencer, kurser, bed & breakfast, bryllupper, fester og runde fødselsdage. Når herregaarden til maj er færdigrenoveret, skal den fremover også bruges som uddannelsescenter for danske universiteter og kulturinstitutioner.
Med denne strategi er målet at løfte Fuglsang Herregaard til et højere niveau end tidligere inden for alle disse områder.
”Lige nu er vi i gang med at undersøge, hvem vores kunder er, og hvor vi tjener vores penge henne. Er det for eksempel gennem vores arrangementer, bed & breakfast, eller kan en selvstændig cafe gøre det? Det er vigtigt for os at få bygget de rigtige koncepter og produkter op og samtidig bevare herregaardens fantastiske historie og kulturarv,” fortæller Bodil Tornøe Almgren, som til dagligt driver Fuglsang Herregaard sammen med sin mand Rickard Almgren.
”Vores sparringspartner Niels Buchholst giver os en masse gode råd til, hvad vi skal satse på fremadrettet, og det er dejligt at blive bekræftet fra en professionel og kompetent sparringspartner, at det vi har gang i fungerer,” fortæller hun.
Sparringsforløb giver netværk og synlighed i erhvervslivet
Samarbejdet mellem Sparringspartnerne og Fuglsang Herregaard er kommet i stand via samarbejdet med Business Lolland-Falster – et lokalt erhvervshus, som understøtter virksomhedernes udvikling på Lolland-Falster. De seneste fem år har Sparringspartnerne taget virksomheder i sparring gennem erhvervshuset.
Ifølge Bodil Tornøe Almgren er det en stor fordel for Fuglsang Herregaard at samarbejde med Sparringspartnerne, da samarbejdet også udvider deres netværk, og gør Fuglsang Herregaard mere synlige i det lokale erhvervsliv:
”Sparringspartnerne er med til at give os større synlighed, da vi møder nogle nye mennesker og får etableret et godt netværk. Det gælder for eksempel til deres arrangementer og netværksmøder med Business Lolland-Falster, hvor vi har udvekslet erfaringer og mødt en masse nye potentielle kunder. Det er godt for os at være en del af,” fortæller Bodil Tornøe Almgren og fortsætter:
”Synligheden gennem Sparringspartnerne kan være med til at styrke vores brand. Det er vigtigt at blive set, hvis man gerne vil på banen og udvikle sin forretning.”