Køge-workshoppen gav mindre virksomheder indsigt i, hvordan de kan fortælle deres gode historier via PR og bruge Google og de sociale medier (SoMe) i salgsøjemed.
Det foregik tirsdag den 9. oktober, hvor Sparringspartnerne og Connect Køge, i samarbejde med Køge Handel, inviterede mindre virksomheder til workshop om sparring for vækst og udvikling.
Effektiv markedsføring på et begrænset budget var i fokus på workshoppen, da deltagerne fik indsigt i, hvordan PR, Google og SoMe er relevante aktiviteter for mindre virksomheder at give sig i kast med for at opnå et større salg.
Programmet bød på velkomst ved erhvervsdirektør Ingo Østerskov fra Køge kommune, formand for Køge Handel Søren Storgaard og formand for Sparringspartnerne Niels Buchholst. Dernæst gav Jonathan Nielsen, kommunikationsrådgiver fra Grønbech PR og kommunikation, gode råd til, hvordan du markedsfører din virksomhed gennem den gode historie i PR og på de sociale medier. Online markedsspecialist Sarah Vos Thrysøe afsluttede workshoppen ved at fortælle om effektiv brug af værktøjet Google My Business efterfulgt af networking blandt deltagerne og spørgsmål til indlægsholderne.
Workshoppen blev som det første arrangement afholdt i det kreative kontorfællesskab på det gamle bådeværft i Køge, kaldet Værftet, hvor mere end 30 deltagere fra det lokale erhvervsliv mødte op. Der var stor interesse for oplæggene og relevante spørgsmål til oplægsholderne. Efterfølgende blev deltagerne hængende til networking og sparring.
Læs programmet for workshoppen i Køge i detaljer nedenfor.
Program
07.45-08.00
Kaffe med brød
08.00-08.15
Velkomst v/ erhvervsdirektør Ingo Østerskov, formand Søren Storgaard og formand Niels Buchholst
08.15-08.50
Sådan fortæller du den gode historie, når du markedsfører dig gennem PR og på SoMe v/ kommunikationsrådgiver Jonathan Nielsen fra Grønbech PR og kommunikation
Pause
09.00-09.35
Indlæg om effektiv brug af Google My Business v/ online markedsspecialist Sarah Vos Thrysøe
09.35-10.00
Networking og spørgsmål til indlægsholderne