Torsdag den 8. juni 2017 afholdte Sparringspartnerne et stormøde hos samarbejdspartneren Grant Thornton. Både iværksættere og sparringspartnere deltog i mødet, som havde revision, finansiering og bogholderi på dagsordenen. Mødet var vellykket og velbesøgt.
Claus Carlsen fra Grant Thornton bød i de tidlige morgentimer velkommen, hvorefter formand for Sparringspartnerne, Niels Buchholst, overtog ordet og introducerede til dagens program. Herefter gav Steen K. Bager fra Grant Thornton gode råd fra revisionsbranchen om, hvordan man bedst optimerer sin virksomhed.
Finansiering var et af de helt store temaer for stormødet, og mødet bød på oplæg om forskellige alternative finansieringssløsninger fra både Andelsgarant, Flexfunding og Al Finans. Jørgen Kenfelt fra Andelsgarant fortalte om Andelgarants arbejde med finansiering af vækst. Andelsgarant støtter og sikrer bedre økonomi hos SMV’er ved at fungere som mellemmand mellem virksomheden og leverandøren.
Henrik Vad fra Flexfunding fortalte om crowdfunding og fleksibel finansiering, som kan hjælpe iværksættere og SMV’er med at skabe en kreditværdig virksomhed. Peter Muus Mogensen fra Al Finans, som er en af Sparringspartnernes samarbejdspartere, fortalte desuden om factoring som en finansieringsmodel, der støtter virksomheden i deres B2B-arbejde.
Bodil Retbøll fra Økomatch afsluttede dagens stormøde med en række anbefalinger til effektivt bogholderi. Hun fortalte om de mange systemer Økomatch tilbyder deres kunder i arbejdet med bogføringen, hvilket sparrer kunderne for en masse tid og penge.
Afslutningsvist takkede formand for Sparringspartnerne, Niels Buchholst, for et vellykket og spændende stormøde.
Sparringspartnerne er en forening for erfarne erhvervsfolk, der tilbyder sig selv som sparringspartnere for virksomheder og iværksættere med det formål at skabe vækst og arbejdspladser i det danske erhvervsliv. Sparringspartnerne tilbyder et gratis sparringsforløb på 20 timer for virksomheder og iværksættere, der er interesseret i at arbejde seriøst med at udvikle og styrke deres virksomhed.